YouTube’da Güncelligin Önemi

5 ay önce paylaştı.
YouTube, organik etkileşimlerin en önemli kriter oldugu, sosyallik kavramının had safyaya vardıgı, sürekli canlı olan bir site. YouTube’da aradıgınız videolara kolaylıkla ulaşabildiğiniz kadar, bazen ulaştıgınız videoların çok uzun zaman önce yüklenmiş oldugunu görebiliyorsunuz. “YouTube’da güncel olmak daima önemlidir” özdeyişini mutlaka duymuşsunuzdur. Pekala durum böyle ise, eski videoları nasıl görebiliyoruz? güncellik ne derece önemli ve bizim YouTube kariyerimizi nasıl etkiler ?

YouTube’da başarılı olmak için belli başlık araştırmalar içine girmişseniz, güncelliğin önemli bir nokta oldugunu mutlaka okumuşsunuzdur. Daima yeni videolar yüklemeli ve izleyiciye en taze içerikler sunulmalı. Böylelikle YouTube ve dolayısıyla kanalımız daima yeni kalacak ve bu da bizim başarımıza dogrudan dogruya etki edecektir. Bu mantık yapısında bir yanlış varmı? hayır yok, bu mantık dogru ve geçerlidir. Fakat güncelligin yanında bazı başka etkenlerde sözkonusudur. Ya da sorumuzu şu şekilde düşünelim. Başarılı bir YouTube kanalımız var, iyi içerikler üretiyoruz ve bunlar izleniyor da. Sürekli en güncel konularla ilgili, belli periyodlarla içerikler üretiyor, böylelikle güncel kalma kriterini yerine getiriyoruz. Fakat bir süre sonra video yayınlamayı bıraktık. Sadece o ana kadar yayınladıklarımız YouTube üzerinde mevcut. Bu durumda kanalımızın başarısı gerilermi? YouTube bizi arka plana atarmı? Şayet böyle bir durum var ise, eski videoları nasıl görebiliyoruz? yani bu durumun dogal dengesi nedir? gibi sorular sizi düşüncelere itebilir. Bu sistemi anlamak hem karışık, hemde basittir. Karışıktır çünkü YouTube internet dünyasının en gelişmiş sistemlerinden birine sahiptir. Yani algoritmasını tam olarak bilmek, sadece YouTube mühendislerine kalmış bir durumdur. Basittir çünkü aynı cevap olarak, sistem başarılıdır. Yani, aranılan içerigi, arayan kişiye ulaştırma misyonuna sahip olarak, aranılan video sizinki ise, eski yada yeni farketmeksizin sizi göstericektir.

youtubeda_guncellik2

YouTube algoritması aslında düşünüldüğünün aksine en güncel olanı degil, en iyi, en faydalı ve bununla dogru orantılı olarak en dogru içeriği gösterme eğilimlidir. Yani mesela aradıgınız içeriğin ev tamiratı ile ilgili oldugunu düşünelim. YouTube size ev tamiratı ile ilgili en işinize yarayacak içeriği göstermeye çalışacaktır. Pekala bunu nasıl sağlar? YouTube bildiğimiz üzere bütün mevcut verilerini kullanıcılarından alır. Yani içerik yükleyenlerden, bu içeriği izleyen etkileşim gösterenlere kadar bütün kullanıcı verileri YouTube’ınn dogru çalışabilmesi için gerekli bilgileri sağlar. Burada YouTube’ın işlevi, bu verileri dogru şekilde işlemektir. Örnegimizden yola çıkarsak, sözkonusu ev tamiratı ile ilgili videoyu arayan degil de, o videoyu hazırlayan kişinin siz oldugunu düşünelim. Ev tamiratı ile ilgili çok iyi bir video hazırladınız ve izleyenler bu videodan faydalandılar. Burdan sonra sizce senaryo nasıl ilerler ?

İzleyiciler Herşeyi Belirler

Bildiğiniz gibi YouTube begenilen içerikleri belirlemede oldukça başarılıdır. Bir videonun beğendiğini nasıl anlar? tabii bunun da belli başlı kriterleri var. Mesela videonun izlenme süresi. Youtube, şayet videoyu izleyen kişi, videoyu izlemeye devam ettiğine göre bu video başarılıdır diye düşünür. Bir diger etkende elbette ki etkileşimler. Şayet izleyen kişi videonuzu begenmiş ve bunu belirtme ihtiyacı hissetmişse, YouTube bunu gözardı etmeyecektir. Hatta abone olması, yorum yazması bunlar aşırı derecede artı puandır (videolarda gördüğünüz abone olun, yorum yapın tarzı isteklerin nedenide budur). İşte bu kriterler, YouTube gözünde videonuzu başarılı sayacak ve YouTube, videonuzu daha fazla kişiye ulaştırma eğiliminde olacaktır. Ve sonuç eşittir başarılı bir kanal. Şimdi bu videonun üzerinden zaman geçtiğini farzedelim. Bu süreçte tabiki ev tamiratı ile ilgili bir çok video yayınlanması muhtemeldir. Ve aralarında aynı sizin gibi başarılı olanları da olacaktır. Bu videolar daha güncel, daha yeni fakat aranızda içeriksel başarı olarak aynı düzeydesiniz. Bu durumda kim daha avantajlı olur? sorusunun cevabı, YouTube’da güncel olmanın öneminide açıklar. Şimdi bu noktada da dikkat edilmesi gereken kriterler var.

youtubeda_guncelligin_onemi

Güncellik kadar Orjinallik de Önemlidir

YouTube’da, ne kadar başarılı olursa olsun, kimse kopya yada benzer içerikler izlemeyi sevmez. Şayet daha güncel olan video, eski tarihli benzer videolardan pek bir farkı yoksa, güncel olmasının zerre kadar bir önemi yoktur. Çünkü YouTube öncelikli olarak iyi ve orjinal içerikleri önemser. Fakat şayet yeni ve güncel olan video, eski videonunda üzerinde ek özellikler taşıyorsa (içerik olarak) bu işleri değiştirir. Bu, o videoyu orjinal hale getirir ve avantaj güncel olan videoya geçer. Bu durum demek degildir ki, eski video artık hiçbir işe yaramaz. Tam tersi, YouTube bünyesinde orjinal olan her videoyu barındırmaya ve kullanıcılarına çeşitlilik sunmayı amaçlar. Yani toparlarsak, evet YouTube’da güncel olmak önemlidir. Daima yeni içerikler üretmek, abonelere yeni içerik sunmak, onları sizi izlemeye devam etmesini, daha dogrusu YouTube için “bu içerik üreticisi iyidir” mesajı taşıyan verilerin oluşmasını sağlar. Fakat zaman sözkonusu oldugunda, asıl hayati olan sizin ne kadar orjinal içerik sağladıgınızdır. Şayet içerikleriniz başarısız ise, güncel olmak size kısa vadede çok az, uzun vadede ise hiçbir getiri sağlamayacaktır. Bunun örnegini görmek isterseniz, gene ev tamiratı videolarımız üzerinden konuşursak, aramalarda çok gerilerde kalan videolara bir göz atabilirsiniz. Çogunlugunda aynı ortak özelliği göreceksiniz. Ya orjinallikten yoksunlardır yada ilgilenilmemiş dolayısıyla ilgi görmemişlerdir. Dolayısıyla başarısız olmuşlardır. YouTube’da güncel ve orjinal içerik başarıya giden yolun net tanımlarını oluşturur, gerisi ise biraz şansa kalmış.


Etiketler:

Comments



Daha fazla YouTube
izlenme
Başlangıç fiyatı ₺45

Pahalı reklamlar vermenize gerek kalmadan yeni fanlar ve potansiyel müşteriler edinin. Bütçenizin küçük bir kısmıyla kitlenizi büyütüyoruz.